Ensamhet eller socialt experiment... eller båda?

Ikväll befinner jag mig i en situation jag aldrig trodde att jag skulle befinna mig i; jag har lagt upp en presentation på en sån där mötessajt.

Jag måste erkänna att jag känner mig oerhört kluven just nu. En del av mig vill bara avbryta det hela, men en annan vill hänga kvar av något som känns som nyfikenhet. Det känns lite som att jag wallraffar och på sätt och vis är det nog sant. Mina åsikter om sajter där människor möts och söker kärleken har varit rätt negativa och redan nu skriker min hjärna åt mig att skriva ner att jag söker vänner och inte partners.

Men jag känner faktiskt att jag har alldeles för lite kött på benen för att fortsätta vara så negativ, så nu skaffar jag mig erfarenhet. Sen kan man ju diskutera om jag skulle gjort detta ifall jag varit helt nöjd med mitt liv på fritiden, men om möjligt så tycker jag nog att man bör pröva på det man kritiserar eller hyllar. Det kanske är därför som jag är ganska likgiltig till droger så jag inte prövat dem. Skämt åsido, droger är något som jag inte prövat och inte känner någon lust till att pröva, men jag känner mig inte helt negativ till dem. Media ger mig tillräckligt med kött på benen för att se dem som något negativt, men samtidigt har jag vänner som verkar kunna hantera dem och har kul samtidigt. Dock håller jag mig undan på grund av att jag är livrädd för att bli beroende. Det har funnits tillfällen då jag varit orolig för mitt alkoholintag och att introducera andra beroendeframkallande substanser i mitt liv känns inte som en bra idé.

Det som oroar mig mest med att finnas på en sån sida är som vanligt eleverna, speciellt nu när man ligger uppe med foto. Men det finns inget som jag skäms för så det ska nog gå att hantera ifall de hittar mig.

Skulle vilja skriva lite mer, men jag orkar inte. Min presentation har fått en hel del av min skrivenergi ikväll. Så jag får be att få återkomma.

Kramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0