Hon

Del I

Hon är så vacker.

Smal, mörk, mystisk. Jag tror jag kan känna hennes doft från andra sidan rummet. Hon luktar ljuvligt. Men det är också problemet. Såna som hon har alltid låtsats om som att jag aldrig existerat. Men jag kan inte sluta titta.

Del II

Nästan halva kvällen har gått och här står jag fortfarande. Hon har varit ute på dansgolvet, men nu är hon tillbaks vid baren. Svettig. Andfådd. Jag är också svettig. Fast inte från dansandet. Det är förbannat varmt härinne. Hon beställer en drink lika mörk som henne. Den matchar henne perfekt. Jag har enbart stått vid baren och druckit öl. Det börjar kännas och det syns säkert. Ytterligare en anledning till att ignorera mig. Hon smakar på sin drink. Jag undrar hur hon smakar?

Del III

Min ensamhet börjar kännas och den blir inte mindre av att hon börjar få en liten skara män runt sig. Män som börjar leta strax innan det här stället stänger. En del ensamma, en del i par och en del i flock. De jagar. Hon är bytet. De vill bara åt hennes kött. De är henne inte värdiga. Jag har varit intresserad hela kvällen. Och jag vill ju så mycket mer än bara komma åt hennes kött.

Del IV

Jag nyper mig en gång till i armen. Försiktigt så att hon inte ser. Det gör ont den här gången med. Hon är äkta. Hon är med mig. Hon kom upp till mig. Jag som var svettig och luktade öl. Hon som var svettig och luktade liv. En doft som fortfarande ligger i mina näsborrar. De djupa andetagen berusar mig mer än ölen gjort. Men den här berusningen är upplyftande. Hon är inte som de andra. Hon vill föja med mig hem. Helt av egen vilja. Jag är så lycklig.

Del V

Äntligen är vi hemma i min lägenhet. Jag ångrar så att jag inte städade innan jag gick ut ikväll. Hon verkar inte bry sig. Det enda som får uppmärksamhet är jag. En av mina sopsäckar kommer i vägen för henne, men hon räddar sig med ett litet extra steg. Så full av grace trots att hon druckit nästan lika mycket som jag. Hennes ögon möter mina och jag slutar tänka för ett ögonblick. Mina planer och förväntningar slutar att existera för en bråkdels sekund. Men sekunden känns som år och jag kommer att minnas den längre. Hon drar mig mot sängen och mina förväntningar vaknar till liv igen.

Del VI

Hon smakar salt. Men inte för salt. Det är behagligt och känslan går från min tunga ut till min nacke där håren reser sig av välbehag. Det är bättre än vad jag vågat hoppas på. Hon ligger på sängen och tittar på mig. Jag tittar tillbaks. Djupt in i hennes ögon där själen bor. Smaken sitter kvar i munnen. Men nu börjar tröttheten smyga sig på. Alkoholen tar ut sin rätt och till min fasa inser jag att jag inte kommer att ha kraft nog för att hålla mig vaken. Än mindre ta del av henne ikväll. Men hennes ögon säger mig att det gör inget. Leende smakar jag på henne igen. Nackhåren reser sig nu också. Med slutna ögon stänger jag munnen. Och sväljer. Biten glider enkelt ner. Hennes kropp är fortfarande mjuk när jag lägger mina armar om henne, kysser hennes stilla läppar och säger att vi fortsätter imorgon bitti. Blodet som rinner längs min kropp är varmt.

Jag somnar och sover djupare än på länge.


Kommentarer
Postat av: Zilch

Så så vackert.....

2007-08-27 @ 10:08:03
URL: http://zilchisme.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0