En liten lista

Så är det då snart dags för att hänge sig åt ett par dagars frossande och globalt uppvärmande som sig bör då julen nalkas och passeras. Man får inte spara på något. Saker får kosta. Både rent ekonomiskt och mentalt. För man ska fan vara glad. Därför tänkte jag få ur mig lite innan granen står så grön och grann i stugan. Följande lista saknar rangordning och kommer nog attt uppdateras allteftersom tiden går. Det är en lista över idioti.

1) Jag själv som ägnar tid åt att skriva denna lista trots att jag borde jobba och egentligen kanske bara skulle må bra av att inte bry mig om så många dumheter.

2) Män som säger sig slåss för jämställdhet och alltid finns där för att hjälpa och lyfta kvinnor på ett sätt som vittnar om att de i själva verket anser att kvinnor måste få hjälp för att de är ju så utsatta och svaga. Att motverka stereotyper genom att anamma stereotyper är inte så inihelvete genomtänkt. Men de vill ju bara väl.

3) Kvinnor som likt stoet Mollie i Orwells Djurfarmen inte klarar av att släppa att bli ompysslade och behandlade som det svagare könet för det är ju så bekvämt.

4) Människor som tror att feminism är ett bra könsneutralt namn på jämställdhetssträvan. Det är lika könsneuralt som sjuksköterska och polisman.

5) Personer som anser att man gör världen till en friare plats för kvinnor genom att förbjuda slöjor. Sen när får man större frihet genom att ersätta ett förbud med ett annat?

6) Föräldrar som går med i föreningar för internationella ungdomsutbyten för att deras barn ska få en chans att komma ut i världen och uppleva en annan kultur, men som sen själva inte tar emot utbytesstudenter. Det kallas hyckleri och får mig att skämmas över dem. Girighet och själviskhet har aldrig riktigt imponerat på mig.

7) Jag återkommer. Jobbet kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0