Fåfängans fyrverkeri

Kvällens dejtingsajtsbesök lämnar mig med ett gapskratt undanträngt av tankar om att vi inte kommit så förbannat långt i vår strävan mot jämställdhet. Det är så tragiskt och vissa borde verkligen i mitt tycke fortsätta vara singlar. Eller åtminstone skriva på ett kontrakt där de förbinder sig att inte föra arten vidare. För vidare är just vad de inte kommer att föra den. På grund av min preferenser kommer kvällens inlägg att handla om kvinnorna på sajten. Förhoppningsvis kommer nån tjej från den sajten att läsa detta och kanske skriva ett liknande inlägg om männen. Men männen kommer inte undan heller.

Till att börja med ska jag poängtera att det finns en del mycket intressanta presentationer och bilder som människor lagt ut för att marknadsföra sig själva på den virtuella köttmarknaden. Men så finns de andra också.

Det finns de som verkar sitta och vänta på att bli utbjudna av diverse olika män. Det finns de som knappt skriver några presentationer utan anger att man ska fråga om man är nyfiken. Nyfiken på vad? Det enda som finns är en bild och ett fejkat namn och namnet är i sig sällan särskilt spännande. Det är verkligen enbart en bild. Reklam för en yta. Ingen reklam för en personlighet.

Passivitet är inget som direkt imponerar på mig. Och varför ska jag bli intresserad av ett skal som inte säger mig nåt? Personen i fråga kan mycket väl vara attraktiv, men än sen? Om man får chansen att marknadsföra sitt inre, varför tar man inte den chansen? Min omedelbara reaktion blir att det inte finns något som är intressant nog att marknkadsföra. Sen detta med att jag förväntas fråga, att jag förväntas vara den som är aktiv. Det är jag som ska marknadsföra henne.

Men å andra sidan verkar det finnas tillräckligt med män på dessa sajter som tycker att det räcker med en bild på ett festminkat ansikte och en urringning.  För det råder inget tvivel om att så är fallet. Det är bara att kolla in dessa tösers gästböcker. Män i överflöd.

Det kan låta som avundsjuka och det kanske det är också, men det är mer än så. Det är det faktum att dessa människor -- de passiva kvinnorna och de aktiva männen -- kommer att finna varandra, de kommer att gifta sig eftersom det ingår i deras gammeldags livssyn, skaffa barn och när barnen blir tonåringar kommer jag att få dem som elever och undra på min ålders höst varför i helvete vi inte kommit längre än så här i vår samhällsutveckling.


Kommentarer
Postat av: zealous

Kvinnor behöver inte vara intressanta för att få ligga. Varför anstränga sig i onödan när män oftast skiter i hur smart du är så länge du har schyssta tuttar och en avslappnad inställning till sex liksom. Det är alltså männens fel att kvinnor generellt sätt är rätt ointressanta då de vill ha en yta och någon som går att forma, vem utvecklar sin mentala kapacitet under de förutsättningarna liksom? Och det är ju svinbra att definiera sig själv efter sitt utseende, för det är ju inte alls det minsta förgängligt. Jag menar, när du väl blir gammal och ful så finns ju botox och silikon. No worries. Kvinnor är mentalt underutvecklade och det är männens fel - för bevis, se www.spraydate.se

2007-10-06 @ 01:09:36
URL: http://zealous.bloggspace.se/
Postat av: wicked

Small world. Var på väg att behandla detsamma i ett blogginlägg.

Fullt så bitter som ovanstående kommenterare är jag dock inte. Att det finns ufon på ett stälel som t.ex. spray date är ingen nyhet, de har funnits i samma form
de senaste 50 åren på krogen också.

2007-10-09 @ 23:18:21
URL: http://wickedgbg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0