Min tur nu, eller?

Jag skulle verkligen behöva en kram ikväll. Inte bara en utan ett helt gäng. Jag skulle behöva ligga nära någon och bara bli hållen.

Jag är så trött. Och jag vet inte om jag klarar av att gå och lägga mig. Min hjärna är uppspelt trots att den inte fungerar. Dagens stressmoment försvann inte med två öl. Jag tror inte att de försvinner med tre eller fyra heller. Så jag tror jag slutar med alkoholen för ikväll. Den här dagen har varit fullspäckad. Mer fullspäckad än den behövt vara. Schemafelaktigheter förstör mina dagar. Det är inte kul att inleda lektioner med att springa runt i skolan och samla in elever som är på olika ställen beroende på att deras schema säger en sak, en lapp i receptionen en annan och jag en tredje sak. Och värre blir det då min sal är upptagen av andra och jag står med en grupp elever som ska ha lektion. Första gången idag lyckades jag lösa det, men lektionen blev verkligen inte bra. Jag tror jag lyckades få svaga elever att känna sig ännu svagare. Andra lektionen ställde jag in i vredesmod framför eleverna. Att hitta ett nytt klassrum för en hel klass på typ trettio sekunder är nästintill omöjligt. I alla fall den tiden på dagen. Dessutom är det inte mitt jobb. Har jag inte min sal, så har jag inte min lektion. Dagens bästa beslut.

Inte ens min elgitarr har kunnat få mig på andra tankar ikväll och då är det nåt allvarligt fel.

Jag är trött.

Jag har ätit för mycket och mår dåligt.

Jag har druckit öl till ingen nytta.

Musiken i min lägenhet lugnar mig inte som den brukar.

Tystnaden funkar ännu sämre.

Och jag borde gå och lägga mig.

Ska väl göra det snart.

Imorgon känns det säkert bättre.

Kommentarer
Postat av: Zilch

He he, jag kan ju inte låta bli att fundera över om vi lätt paralella liv. Light versionen men ändock!
Var på stan igår och tog några välbehövliga öl igår. Helt jävla onödigt idag. Men det kändes bra då. Låtsades jag i alla fall.
K R A M

2007-09-04 @ 22:20:06
URL: http://zilchisme.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0