The road to hell is paved with good intentions

Ibland gör man saker för att säkra sin plats i helvetet. Jag har varit alldeles för snäll under julhelgen och riskerar att få spendera en evighet eller två tillsammans med Runar, Alf Svensson, Ulf Ekman och George W. Bush. Men nu så.

Idag hjälpte jag min inneboende att fixa ett konto på den där dejtingsidan. Speciellt med tanke på att min inneboende är av kvinnligt kön och kommer att få sin beskärda del av pervon och riktigt, riktigt ensamma män, och till viss del kvinnor, som tycker sig ha något att erbjuda henne, trots att de är på tok för gamla eller helt enkelt inte ens passar hennes preferenser.

I övrigt har julen varit lugn och jag har inte haft nån direkt anledning att blogga, men jag hoppas att mina fyra läsare har överseende med det. Tro mig, det kommer att återkomma anledningar till långa inlägg och allmänt gallaspyende.

Nähäpp, dags att delta i julhelgens ytligheter och kanske sparka seriöst mycket stjärt i Singstar. Till och med Abba-låtarna.

Och min inneboende har tydligen fått kontakt. Med nån intressant. Den där platsen i helvetet börjar hänga löst igen.

Arrivederci.

Ps. Nej, jag tror egentligen inte på vare sig himlen eller helvetet, men det är skönt att intala sig själv med att man har ett mål med till och med med de allra minsta handlingarna. Eller nåt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0