Fulländat liv

Det var ett bra tag sedan jag skrev senast. Jag har påbörjat ett inlägg om kristdemokrater och synen på homosexuella som går stick i stäv med de deras partiprograms påstående om människors lika värde. Djurfarmen gör sig återigen påmind. "Alla djur är jämställda, men vissa är mer jämställda än andra." Jag får se om jag avslutar det inlägget, för litegrann känns det som att man predikar för de redan frälsta. Kristdemokrater är hycklare. De vill ha en bättre värld utifrån ett etiskt perspektiv, men deras etik är förlegad och främlingsfientlig.

Den största anledningen till att jag skriver här är för att jag är upprörd över något, vilket lätt kan få mig att framstå som ständigt arg om man enbart följer mitt liv här. Så är inte fallet. När jag är glad och tillfreds med livet känner jag inte jag behöver få skriva av mig. Mitt liv ser i mångt och mycket ut som det gjorde förra terminen med den stora skillnaden att det känns bättre. Varför vet jag inte. Men jag bryr mig inte så mycket om orsaker heller så länge det känns bra.

Denna kväll har varit minst sagt fulländad. Jag och mina ämneskollegor har firat avslutandet av en jobbig repetitionskurs som troligtvis inte kommer att komma tillbaks. Detta gjordes hemma hos en av kollegorna och det gjordes med väldigt god mat, precis lagomt med alkohol och ett par timmar i badtunna utomhus. Att få bli riktigt uppvärmd för första gången på flera månader är en underbar känsla. Hela jag hamnade i harmoni med tillvaron.

Lätt berusad, rejält uppvärmd och med en kväll som avslutades med tv-spelande i allsköns ro så sitter jag nu och knapprar på tangentbordet. Tröttheten, inte helt olik den som infann sig efter ett badhusbesök som liten, omfamnar mig, men jag trivs alldeles för bra för att hänge mig åt sömnen än. Jag tror det blir lite slösurfande innan läggdags. Måste ändå få i mig mer vatten.

Nu måste jag bara hitta ett ledigt hörn i min lilla etta för en skitstor badtunna. Jag tror mina grannar under mig skulle uppskatta en subtropisk regnskog i sin lägenhet.

Guten Abend!

Kommentarer
Postat av: Ulrich

Skönt att höra att du mår så bra. Måste bero på den där snygga blondinen du dejtar!

2008-01-21 @ 10:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0