Let someone else fuck with that...

Stureplan har flyttat till Båstad.

Nu har vi chansen att göra en lekpark, ett center för flyktingbarn, försökslägenheter för hemlösa och hyresrätter för ungdomar av hela skiten! Ungdomar som lovar att aldrig glömma hur svårt det är att hitta bra och billigt boende när de själva blivit äldre och tanken på en välfylld plånbok från en omvandling till bostadsrätter känns mer viktig än det privilegium de själva fick ta del av när de var unga. Ungdomar som helt enkelt inte blir giriga djävla tragiska egoister när de blir äldre.

Vi har bara en vecka på oss, men om vi gör en Extreme City Makeover kan det gå. Annars får några av oss ställa oss på exklusiva båtklubbar och infartsleder och förhala deras ankomst. Berätta för killarna att om de åker tillbaks tio mil så väntar ett helt hak med minderåriga flickor som vill bjudas på spritdrinkar och följa med minst tre personer var hem till en lägenhet de aldrig varit och filmas. Berätta för tjejerna att all världens modehus har specialöppnat en outlet för människor som tycker blommigt är sååå "chiqt" och bara "lööööves itt", där det väntar en personal shopper, en personal trainer och en personal Botox-injicerare redo att fylla ett hål i deras liv och göra dem intressanta för de ointressanta egoistiska killarna med de stora båtarna och de stora bilarna.

Vi möts under Svampen med hacka och spade imorgon klockan 10.00!

Okej... jag kommer nog inte att vara där. Jag äger inte ens en spade.

Men tanken på att förbättra en plats där den övre procenten av samhället spenderar tiden med att klura ut hur de ska få åt sig än mer av kakan är lite lockande.

Jag finner mig själv mer och mer dragen till drastiska åtgärder i en värld där jag är presumtiv terrorist och de folkvalda verkar ha slutat se till folket och fokuserar mer och mer på kapitalet, siffrorna och hur den allsmäktiga marknadsekonomin ska kunna härja fritt på en planet som aldrig skulle klara av det.

Nåja, de kommande dagarna ska jag i alla fall njuta av att det är lite glesare med folk i den kommun där jag bor.

Nu är det god natt på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Zilch

Underbart inlägg!

2008-07-12 @ 13:26:39
URL: http://zilchisme.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0