Memento Mori

Även om det inte syns så har jag faktiskt bloggat ett antal gånger under veckan, men de MMS:en har självklart inte publicerats. Så här kommer de i en klump istället.


Wolverine Blues - Dala Tour 2008


I mörkret sker nya möten och nya erfarenheter skapas. Nånstans därinne dansar den första personen med en Misfitsväska non-stop till Lasse Stefanz i en timme. Det är ett historiskt ögonblick.

En kartong med nyinfångade dalahästar strax efter att de avlivats. Blodet rinner längs golvet i fabriken i Nusnäs. Barnen målar glatt hästarna ovetandes om att de små hästarna senast imorse betade i sig sin dagliga ranson träflis. Det är en del av vårt kulturarv som det talas tyst om.

Söndermarken kallar mig, men jag är inte där.

Sådär, då är man ett med glesbygden. Det här är Anders Eldeman och nu är det Melodikryss. Önska mig lycka till.

Orkar inte riktigt skriva mer just nu. Har ingen lust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0