Un petit inspiration

Kinesiska regeringen placerar ut luftvärnsmissiler vid sin Pekingstadion under OS för att kunna avstyra ett eventuellt terrordåd. Så de ska alltså visitera människor efter vapen och sen släppa in dem i ett område där de rent teoretiskt går att få tag på en missil eller två? Och vad ska de skydda mot? Flyganfall? Ytterligare kamikazedåd liknande World Trade Center? Så istället för att få ett helt flygplan i huvudet riskerar man att få brinnande flygplansskrot över sig istället och jag är medveten om att jag är lekman på området, men borde inte ett brinnande flygplanshjul göra lika ont som en hel 747:a för en människa av genomsnittsstorlek?


Jag har varit hemma i min lägenhet i tre dagar nu och äntligen börjar jag komma in i nåt sorts liv. Dagen har erbjudit strängbyte på gitarr, långpromenad, lagning av handväska och upprättande av forum på det nya communityt jag blivit medlem på. Ett där jag förhoppningsvis ska slippa mina elever då de måste betala och skicka in bilder på sina kroppsmodifieringar. Håller tummarna.


Det bästa med att starta forumet var att jag fick en chans att komma igång igen med lite fotoredigering och bildhantering. Det var ett tag sen jag satt och fipplade med inställningar, filter och bilder för att skapa nya bilder och det var ett kärt återseende. Får se om det blir lite mer sen. Skapande är nästan lite av en drog. Man får en liten endorfinkick av att ha lyckats sätta ihop nåt; en lektion, en bild, en morotskaka eller nåt annat. Men jag kan sluta när jag vill.

Nu ska jag fixa lite med andra saker och se om kvällen blir bra med.


Smell you later.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Bra musik?

Checka min blogg!

2008-07-23 @ 20:22:16
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0