Shit, piss, fuck, cunt, cocksucker, motherfucker and tits

Det är med stor sorg som orden ovan yttras. De sju orden fick en av de största komikerna någonsin arresterad 1972 och de återkom i en form eller annan under alla hans år som komiker. Senast förra veckan gjorde han ett bejublat framträdande.

Igår dog han. 71 år gammal. George Carlin har betytt så mycket för amerikansk, och till viss del även svensk, humor. Och för mig. Hans "airline announcements" startade en helt ny era i mitt liv som ledde till andra komiker och slutligen landade i den tyvärr också avlidne Bill Hicks.

Jag återkommer med ett längre inlägg och lämnar er med det som startade allt för mig.

Airline announcements del 1


Airline announcements del 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0