En annan personlighet på besök

Jag måste fatta mig kort innan Wolverine Blues inser att jag är inne på hans blogg. Det är en del saker som måste klargöras. Till att börja med så är det samma person som skriver nu som när herr Blues skriver, men jag befinner mig i en annan del av honom.

Att läsa den här bloggen kan lätt få hela den skrivande personen att framstå som en cyniker med förkärlek för nattsvart överdjävlighet och tunga obehagliga skräckfilmer. Så är inte fallet. Den del jag representerar har det inte lika nattsvart. Visst kan tillvaron vara jobbig ibland, men jag tycker om mitt jobb och jag älskar mina vänner. Livet är rätt trevligt rätt ofta och andra filmer tittas det mer än gärna på. Wolverine Blues älskar Cannibal Holocaust. Jag älskar Garden State och Bridget Jones dagbok.

Så du som läser denna blogg läser den då den skrivande personen känner sig otillfreds med det ena eller det andra eller vill skriva av sig en del mörker. När personen mår bra är det jag som sitter bakom rattarna och jag tycker inte så mycket om att skriva. Jag tycker inte det behövs. Vi har fullt upp att njuta då och ha det roligt.

Nu måste jag sluta innan Wolverine kommer på att jag är här och skriver på hans blogg. Men samtidigt får han skylla sig själv. Lämnar man lösenordet tillgängligt för resten av hjärnan får man räkna med att sånt här kan hända.

Så vi kanske ses igen. Men jag skulle inte satsa pengar på det.

Vad jag heter? Jag har inte fått nåt namn, för det behöver inte yttras i något sammanhang.

Tiddelipom!

Kommentarer
Postat av: Ulrich

Har alltid trott på ryktet om din existens. Trots de många tvivlarna, som sa "Nej, det där är bara skrönor. Lika troligt som att det skulle finnas varulvar, vampyrer eller zombies." Men så ibland så överträffar ju verkligheten dikten. Och som den snälla upptäckare jag är tänkte jag förskona dig från att claima mitt fynd med en flagga genom bålen och istället nöja mig med att döpa dig. I massor av vin. Och kanske lite vaselin...

2008-03-11 @ 12:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0