The Siren of the Woods

Min näsa är lätt igentäppt efter ett par timmar på eftermiddagen utomhus vid en lägereld. Men det var det värt. Det var så länge sedan jag fick känna den stickande doften av rök på mina kläder och i mitt hår efter lite friluftsliv.

Efter utomhusvistelsen blev det dock snabbt tillbaks till verkligheten och högarna med prov som väntat hela dagen på min uppmärksamhet. De har fått sitt också och nu är klockan så mycket att jag absolut inte kan få mitt, annat än sömn. Hade velat se en film, men det är bara att se sig om i stjärnorna efter. På stereon hörs italienska The LoveCraves Fading Roses och stickandet i näsan och den närastående förkylningen vittnar om att det varit en rätt produktiv dag. Om det nu är det man är ute efter en söndag. Men vafan. Jag orkar inte ens gnälla om det. Det är snart sommarlov och all tid som ägnats åt rätting och betygsättning kommer att vara som bortblåsta.

Hela helgen har varit rätt bra. Höjdpunkten har varit ett kärt återseende. En vän som varit borta från mitt liv alltför länge förgyllde min kväll tillsammans med konversationer, öl och film. Exploitationfilmen som avnjöts var visserligen lite tråkig, men vad gjorde det när man hade sällskap framför italiensk rape-revenge med sliskig 70-talsmusik och Travolta-wannabes med rakknivar. Jag har verkligen saknat honom och hans sällskap.

Tyvärr blir det inte mer intressant än såhär ikväll. Helgen har varit bra. Jag har haft andra ventilationskanaler än bloggen så ni får klara er utan gnäll, filosofier och annat.

Guten Abend.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0