Three Cheers for the Newlydeads

Jag skulle behöva ändra min presentation på den där dejtingsidan. Inte för att jag förändrats direkt, men det känns som att jag vill förnya mig, ta lite nya nya steg i livet. Tanken under en stor del av detta år har varit att flytta till en ny lägenhet. Vilket tyvärr innebär att köpa en lägenhet i den här stan med omnejd, men då får det väl vara så. Fast nu verkar det om att det kommer att dröja ett tag inna ndet blir nåt av det. Så under tiden försöker jag förnya så smått. Jag bygger om mitt bo med nya möbler och sätter upp lite nya tavlor av ett slag som nog kommer att tvinga mig att varna en del bekanta innan de kommer in i mitt bohag. Dock ska det påpekas att det är inte utan att jag ser fram emot det.

Det är svårt att skriva en presentation. Så mycket beror på hur man känner sig när man sitter ner och skriver. Dessutom är mängden text rätt rejält begränsad. För mig då. Andra verkar få in allt och lite till i sina presentationer. Vissa skriver ingenting. Visserligen finns det text på deras sidor, men den säger mig ingenting. Dels för att de personerna inte är ute fter mig och dels för att de inte kan skriva om sig själva. Nu dyker ju onekligen frågan om jag kan det då upp i mitt huvud. Och ja, jag har ju en blogg som handlar om mig och det jag upplever runt omkring mig så tydligen anser jag det. Sen om det blir bra är en annan femma.

Egentligen borde man börja med en mindmap eller en punktlista med saker man vill ta upp, men det känns så uppstyltat. Jag vill skriva min presentation på samma sätt som jag skriver här där mina tankar bara får rinna från hjärnan ner i armarna och vidare till fingrarna som knattrar ihop nån sorts text av det hela. Och som i mina egna ögon kan bli rätt bra.

Men det är väl bara att skriva ihop nåt och hoppas att det blir bättre än det som stod där tidigare. Egentligen vill jag ta upp samma saker som redan står i den befintliga presentationen, men jag vill bara omformulera det. Göra det lite snyggare.

Jag gör väl ett försök.

[Ja, jag är fullt medveten om att mina stycken blir kortare och kortare ju längre jag skriver när jag skriver mina inlägg och att jag älskar att avsluta med en ensam mening eller två. Men jag kan leva med det, så då får du snällt göra det också.]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0