Shortcut

Det är den umptonde gången och inget har förändras. Att man aldrig lär sig. Eller rättare sagt, man vet, men man kan inte låta bli. Van Helsing är fortfarande lika dålig som då jag såg den på bio och djupt ångrade den rent infantila förhoppning jag haft om att Stephen Sommers skulle göra nåt annat är fånmatiné av några av litteraturens mest berömda monster.

Egentligen borde jag ha tittat på Aktuellt och förnöjt dragit på smilbanden över den borgerliga regeringens beslut att förstatliga investmentbanken Carnegie. Det fanns nog en och annan ultramoderat som satte kaffet i vrångstrupen när de fick reda på det. Följt sen av en mindre stroke då finansminister Borg står i Rapport och säger att staten måste vara stark.

Van Helsing förvandlades precis till en taskigt datoranimerad varulv och Dracula till en taskigt datoranimerad jättefladdermus utan päls. Och Anders Borg har blivit lite mer socialdemokratisk. Jag trodde aldrig att det var det senare som skulle bli verklighet först.

Guten Nacht


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0