When nature calls we all shall drown

För de som inte vet om det har jag gått och dragits med en smittsam halsinfektion de senaste veckorna och min andra penicillinkur tog nyligen slut och ett liv i nån sorts friskhet sågs fram emot. Tills i söndags kväll då halshelvetet började pocka på uppmärksamhet och igår lyckades den få mina leder, speciellt ljumskarna och ryggslutet, att gå ut i sympatistrejk. Som bonus, pricken över i:et och grädden på det förbannade moset satte ett smärre feberutbrott igång också. Men det gick att genomföra hela dagen ändå, med viss modifikation. En presentation av regissören Guillermo del Toro fick bli väldigt improviserad, men den blev tydligen ändå bra enligt åhörarna och Pans labyrint fascinerade och imponerade de som aldrig sett den förut. Jag är glad att jag stannade kvar för att se den själv, Den har aldrig upplevts på stora vita duken förut och även om mina strategiskt utplacerade högtalare ger härligt med insektssurr i min lägenhet så är del Toro framför allt en visuell regissör och stereoljudet till trots så var det fantastiskt att få se Pans labyrint i stort format. Och det går ju inte att komma ifrån att det är rätt charmigt med lite knaster och skrap från gamla kopior på bio.

På min husläkares inrådan stannade jag hemma idag. Men bara idag, för nu verkar det som att det smittsamma -- streptokockerna -- är borta. Min kära inneboende följde med och tog lite prover också för att se till så vi inte kastar mer skit mellan oss än vi behöver. Och tydligen gör vi inte det. Hon var friskare än hon varit på länge vilket gladde oss båda.

Här hemma har det varit en lugn dag vars höjdpunkt var att få pizza utkörd till lunch. Kvällen har varit ännu lugnare med min premiärkoll av Dom kallar oss artister som höjdpunkt då In Flames var i centrum för programmet. Bilder från festivaler, konserter, intervjuer och en hyfsat tvivelaktig The Mirror's Truth-cover av Timo Räisänen gjorde det hela till en angenäm upplevelse. Säga vad man vill om musiken, men det är mysiga grabbar vi har att göra med och jag ångrade lite att jag inte gick och såg dem när de spelade här i Stockholm senast.

Uppesittardelen av kvällen avslutas just nu till tonerna av Tiamats Wildhoney och det har rättats prov med den i högtalarna också. En rätt angenäm upplevelse det med. Att få ta del av en liten grupp intelligenta elevers resonerande kring vasers former i förhållande till sina derivators grafer var verkligen trevlig läsning. Mest för att så många var så duktiga, men även för att det var rätt enkelt att poängsätta allt. Det blir inga problem att motivera resultaten imorgon på genomgången.

Nu ska jag gå och lägga mig till Scrubs, somna, vakna när min inneboende kommer och förhoppningsvis somna om rätt snabbt för att sedan imorgon ha en vanlig dag på jobbet, boka en ny tid för tatuering och träffa en kär vän som är på snabbvisit i Svea rikes hufvudstad.

Bis später!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0