Summer's End

Sista veckan innan det ska tillbaks till jobbet och det har ju som kanske bekant inte bloggats så mycket förutom enstaka mms som jag tydligen tyckt att jag velat delat med mig. Men liksom för andra som publicerar saker, nyhetsmedier osv, så är sommaren lite av en händelselös period. Det är ju bara att kolla på gårdagens Metro som toppade med att många skilda par i själva verket kan vara gifta då myndigheterna inte fixat till den lilla detaljen. Det känns sådär lagom upprörande och egentligen rätt ointresssant såtillvida inte det hinner fixas till innan ena parten dör och det blir nån konstig arvstvist.

I de större skvallermedierna har två nyheter varvats om varandra på ett sätt som fått en att tro att det har varit två sommarvikarier på redaktionerna; SMHI och kaliforniska nöjesjournalister. Om man inte lyckats få ut nåt nytt foto från Michael Jacksons dödsbo, ambulansen han åkte till sjukhuset med, tårarna på hans barn så har SMHI ryckt ut och vi har inbillats att tro att värdet varit speciellt nyckfullt just i år. Men det har det inte. Jag råkar minnas flera somrar då det varit ömsom regnigt, molnigt och soligt. Faktum är att det gäller alla somrar jag kan minnas. Och jag är rätt säker på att det gäller även de jag inte kan minnas.

Så nyheter och tv-utbud är som vanligt bara repriser. Och när de som har betalt för att förse oss med nåt sorts innehåll inte orkar, varför ska då jag? Jag vet, det är en fånig ursäkt och egentligen borde jag väl inte ursäkta mig. Men snart är det slut på ledigheten och då ska hjärnan slås på igen. Och fan vad det ska gnällas eftersom jag tillhör släktet gnällrövar enligt en kollega till mig som gjorde en spännande uppdelning av människosläktet i två läger strax innan sommarlovet.

Amorphis - Summer's End

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0