Chockad?

Jag befinner mig i utomlandet for de som inte vet det. Fast bara for en dag till. Snart ar det hemfard och sen blir det hemkomst foljt av en arbetsdag och sen direkt en avfard till sydligare breddgrader for att leka lite med de daringa krokarna igen. En battre redogorelse for min resa kommer senare ifall jag kanner for det.

Men tydigen sa har Melodifestivalen dragit igang pa hemmaplan och det kanske ar ett tillfalle om nagot att tacka gudarna for att man inte varit pa plats och sluppit skiten. Medioker musik framford av mediokra artister maste jag erkanna att jag har lite svart for att tycka om. Aven om den enligt vissa ar sa daligt att det blir bra och enligt vissa faktiskt ar bra.

Dessutom tar skiten over en orovackande del av medieutrymmet. Att ga in pa Aftonbladet.se for att lasa musikrecensioner blir en extra plaga da det ska mjolkas ur den sista femtiooringen ur detta hissmusikfenomen. Pseudoskandaler varvas med pseudochocker fran senast och langre tillbaks.

Chocker pa melodifestivalen? Manniskor som anser att skandaler och chocker existerar inom denna tavling borde omedelbart sla av tv:n, resa sig fran sitt chipsfeta arsle och fylla tillvaron med nagra akta skandaler och chocker. Den enda skandalen ar att skiten existerar och att sa manga bryr sig.

Framforallt jag.

Kommentarer
Postat av: Vickan

High Five!

2009-02-12 @ 11:58:45
URL: http://laelectrica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0