Farmor Anka slår en drill (på Sex and the City)

Wolverine Blues har semester idag och istället kommer dagens visdomsord från Arne Ankas helt eminenta farmor.

Arne: Varför så dyster, farmor?

Farmor: Har du sett Sex and the city? Nu har man gjort film av skiten...

A: Skiten? Jag strodde det var nåt tjejer verkligen gillade...

F: Det där är lika mycket för tjejer som nerkissade trosor med rosa tofsar... Vart är kvinnligheten på väg?

A: Vadå, serien handlar väl om några självständiga kvinnor som tar för sig av livet?

F: Vad är det deom tar för sig av när dom inte fattar hur man går över en gata? Allt dom klarar av är att bli övergivna och köpa skor... "Oj, min kille har gjort slut, men jag har ju fortfarande mina Manolos! Oj, nu vill jag ta livet mej, men då går jag väl och köper lite fler Manolos... och oj, heter jag Carrie Bradshaw eller Imedla Marcos"... ?

F: Sen ska det slickas skedar och slickepinnar och vara falliska i den dolda marknadsköringen av märkeskläder... Allt inlindat i mys-psykologiserandet kring "Jag kan, men jag vill inte, jag vill, men jag kan inte, och när jag både kan och vill så vet jag inte... leve det taskiga självförtroendet..."

F: Sen klär man det i ett "sett allt, hört allt" som är lika träffsäkert som en blöt bulle... "Han var den typiska ungkarlen på 32 vårar som satsat alla sina aktier i sin mammas leopard-dildo"...

F: Om man lyckas få sånt att låta som höjden av visdom har man gett Al Qaida rätt! Västvärlden styrs av fåfängan och tror det är parfymer som får den att stoppa upp huvudet i röven på en bombad elefant...

A: Äsch, tjejerna vill väl bara ha lite glamuuuuur...

F: Finns ingen glamour i att vara 40+ och vilja se ut som 20-... att se gammal ut är enda beviset man har på ens överlevnadsförmåga... kåt kan man vara ändå...

Tack Charlie Christensen! (Och jag hoppas du inte tar illa upp.)
(
www.arneanka.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0